Friday, December 2, 2011

Jalan-jalan: Roti Tampal Batu Berendam


Assalamualaikum...

Lama gak aku tak update blog ni. Aku agak busy skang....lagipun otak aku kering idea. Tak tau nak tulis apa.

Cuma kali ni aku nak kongsi serba sedikit day trip aku bersama famili....sama ada pi makan2, jalan santai atau buang masa hujung minggu.

Posting aku hari ni pasal satu kedai sarapan yang menjadi feveret aku.....roti tampal batu berendam. Aku mengenal kedai ni sejak tahun 1995 pasal dekat dengan sekolah aku. Masa aku masih bekerja di Melaka @ bujang lagi la kan......kedai ni memang aku hinggap tiap2 minggu dengan kawan2.

Apa yang best kat sini pasal sambal.......maveles.....memberahikan......pedas, manis, masin suma cukup rasa. Dah lagi satu telur separuh masak....yang kopitiam punya pun takleh lawan. Tak perlu order. Amik je dlm periuk kt tempat orang tebau roti tu. Panas beb. Suka hati la bape biji korang nak amik. Untuk rekod, aku pernah makan 4 biji sekali......hahahahhaa.....aku pun terkejut....di samping roti tampal sekeping.


Nah......tu la dia......secukupnya.......kalah kopitiam punya...

Nak tau rupa kedai? Nah....ini dia...

Kalu korang dapat cari sekolah sultan muhammad atau kilang infineon....jumpa la kedai ni. Insyallah.....tepi sungai kedai ni.

Ini menu kitaorang masa breakfast.......nasi lemak, roti tampal n telur separuh masak...hehehehe

Kalau hangpa mengharapkan roti yang lembut....lupakan......



Dan yang paling best...sambal.....kalau boleh memang nak hirup je.....

Adoyaipun.........tiba keliur plak dah......

No comments: